سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید ملک در قبرس

 

قبرس شمالی

 

قبل از مهاجرت و خرید ملک در قبرس باید اطلاعات کافی کسب کرد تا بتوانید به راحتی زندگی مورد نظر خود را در آن بسازید و از همه زوایا آنچنان کحه می‌خواستید پیش بروید. به همین جهت در ادامه سعی کرده‌ایم تمام موارد مهم زندگی در قبرس را برای شما آماده کنیم تا با بهترین و آسوده ترین راه ممکن به خرید ملک در قبرس بپردازید.

خرید ملک در قبرس

قبرس با نام رسمی «جمهوری قبرس» جزیره‌ای در بخش شرقی دریای مدیترانه است. قبرس با وسعت 9,251 کیلومترمربع بعد از جزایر ساردنی و سیسیل، سومین جزیره پرجمعیت مدیترانه می‌باشد. این کشور توسط ترکیه، سوریه، لبنان، اسرائیل، مصر و یونان احاطه شده است. قبرس از نقاط گردشگر پذیر مدیترانه ‌است و در اول ژانویه 2008 به حوزه یورو پیوست به همین دلیل خرید ملک در قبرس به شدت محبوب شد. این کشور دارای انواع درختان مرکبات، باغ‌های زیتون و کوه‌های پوشیده از جنگل‌های کاج است و نظیف‌ترین سواحل اروپا را دارا است و شما می‌توانید با خرید ملک در قبرس انواع میوه هارا در باغچه پشتی خانه خود داشته باشید. این جزیره دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای است که همواره از آفتاب درخشان و باران بسیار کم بهره‌مند است. یکی از شاخص‌های جغرافیایی مشهور قبرس کوهستان ترودوس است که در جنوب غربی کشور قرار دارد. منطقه پنتاداکیلوس در شمال اطراف گیرنه و سرزمین‌های پست مسااوریا مابین آنها واقع شده است و همین جاست که پایتخت قبرس, لفکوشا (نیکوزیا) قرار دارد. شبه‌جزیره طویل کارپاسیا شمال‌شرقی قبرس را دربرگرفته و جنوبی‌ترین نقطه آن نیز به کیپ گرکو ختم می‌شود. بیشتر شهرهای قبرس مثل لارناکا و لیماسول در سواحل جنوبی قبرس قرار گرفته‌اند. پافوس و آکاماس در لبه غربی جزیره قرار گرفته‌اند. جمعیت کل جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است و جمعیت جمهوری قبرس بدون احتساب قبرس‌ شمالی 840 هزار نفر است. 77 درصد مردم این جزیره یونانی و 18 درصد نیز ترک‌تبار هستند. از سال 1974 که ارتش ترکیه در واکنش به کودتای یونانی‌ها به شمال قبرس هجوم برد، این جزیره به دو بخش تقسیم شد. پس از آن بخش جنوبی قبرس که در اختیار یونانی‌ها است به اتحادیه اروپا پیوست اما بخش ترک‌نشین شمالی جدا ماند. بخش شمالی قبرس تنها توسط ترکیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شده است. زبان ترکی زبان رسمی قبرس شمالی و زبان یونانی نیز زبان رسمی قبرس جنوبی می‌باشد. یکی از دلایلی که خرید ملک در قبرس پیشنهاد می‌شود این است که اقتصاد جزیره قبرس از آغاز استقلال این کشور مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده ‌است. در این صفحه به معرفی مزایای تحصیل در قبرس، نظام آموزشی قبرس، هزینه تحصیل در قبرس، پذیرش از دانشگاه‌های قبرس و شرایط تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی خواهیم پرداخت   .

خرید ویلا در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس

علاوه بر خرید ملک در قبرس سیستم آموزشی قبرس مانند هر کشور دیگری ویژگی‌های خاص خود را دارد. قبرس بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش و پرورش می‌کند. دانشگاه‌های قبرس نه تنها از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان هستند بلکه امکان دریافت تخفیف شهریه را نیز به دانشجویان خود می‌دهند. با توجه به پویایی صنعت گردشگری قبرس، رشته‌های هتلداری و گردشگری از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شوند. از مزایای دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. همچنین دانشگاه‌های قبرس طیف وسیعی از رشته‌ها مانند پرستاری، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی و حقوق را در بر می‌گیرد. از دیگر مزایای تحصیل در قبرس، برخورداری از خدمات درمانی رایگان است. با خرید ملک در قبرس و تحصیل عدم نیاز به اخذ ویزا برای قبرس شمالی سبب شده است که امکان همراهی والدین، همسر و فرزندانِ دانشجویان نیز فراهم گردد. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در قبرس امنیت این کشور است. دزدی، جرم و جنایت، دعوا و مزاحمت خیابانی در قبرس وجود ندارد بنابراین دانشجویان می‌توانند در محیطی امن و سالم به تحصیلات خود ادامه دهند. لازم به ذکر است که قبرس جزو 5 کشور امن جهان است.

 

سیستم آموزشی در قبرس

سیستم آموزش و پرورش در قبرس به سطوح زیر تقسیم می‌شود:

آموزش پیش‌دبستانی (سنین 3 تا 6 سالگی)

آموزش ابتدایی (سنین 6 تا 12 سالگی)

تحصیلات متوسطه (سنین 12 تا 18 سالگی)

تحصیلات عالی (سنین بالای 18 سال)

خرید ملک در قبرس شمالی

آموزش تمام‌ وقت برای همه کودکان بین 5 تا 15 ساله اجباری است. تحصیلات تکمیلی در قبرس اغلب با دوره چهار ساله کارشناسی شروع می‌شود. مقاطع کارشناسی ارشد یا به صورت کلاس‌های دانشگاه و یا به صورت کار پژوهشی ارائه می‌شود. مقطع دکترا نیز پژوهش‌ محور است و معمولاً 3 سال طول می‌کشد.

در اینجا شما اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل در قبرس را نیز فراگرفتید تا بتوانید با خیال راحت به آن سفر کنید و پس از خرید ملک در قبرس خیالتان از تمام جوانب آسوده باشد زیرا شما با خرید ملک در قبرس برای آرامش سفر می‌کنید مانند سایر افرادی که با خرید ملک در قبرس برای آرامش خاطر سفر کرده‌اند.