سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید خانه در گیرنه

 

خرید خانه در گیرنه

گیرنه واقع شده در قبرس شمالی میباشد که اکنون بخشی از ترکیه محسوب میشود و البته قوانین ترکیه نیز در ان اجرا میشود, به همین سبب خرید خانه در گیرنه میتواند برای شما شهروندی و اقامت قبرس را نیز به همراه داشته باشد. اکنون به بررسی و توضیح چند نقطه از قبرس میپردازیم.

گوزلیورت در مسیر قبرس شمالی

این شهر به باغ میوه قبرس معروف است. میوه های زیادی با طعم های بی نظیری در باغ های این شهر، می رویند. موزه هایی در این شهر وجود دارند که قدمت آن ها به صد ها سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در مسیر قبرس شمالی و در منطقه سولی، یکی از این موزه های معروف این کشور قرار دارد. در این موزه، شما می توانید شاهد سنگ فرش ها و موزائیک های بسیار نفیس و بی نظیر این سرزمین کهن، باشید. در آخر خوب است بدانید که واژه گوزلیورت، به معنای کشوری زیبا است  .

طبیعت ( فلورا)

در ماه فوریه، هنگامی که دیگر کشورهای اروپا در زمستانی سرد، روزها را سپری می کنند، مسیر قبرس شمالی و طبیعت آن، پر از شکوفه های زیبا و گل های رنگارنگ می شود. در ماه های فوریه تا می، گل های داوودی، نرگس، لاله و دیگر گل ها، این سرزمین را پوشیده از رنگ های مختلف و زیبا می کنند.

فونا و حیات وحش قبرس شمالی

بیش از 350 نوع پرنده، لاک پشت های دریایی و همینطور در حدود 400 نوع میمون وحشی در این منطقه وجود دارد.

فرهنگ مردم قبرس شمالی

به دلیل برخورداری قبرس از تمدنی بسیار قدیمی و کهن، آنان مردمی بسیار مهمان نواز هستند. زیرا طی قرن ها و سال ها، خارجیان زیادی وارد این کشور شدند و حکومت کردند. از این رو، مردم این کشور همیشه نسبت به خارجیان مهربان بوده اند و کسانی که قصد خرید خانه در گیرنه دارند قطعا با خوش رویی این افراد رو به رو خواهند شد.

از دیگر عادات مرسوم مردم مسیر قبرس شمالی آن است که آن ها برای بزرگتر هایشان احترام بسیار زیادی قائل هستند.

فرهنگ مردم در مسیر قبرس شمالی

شکم گردی در قبرس شمالی

غذاهای این کشور، تلفیقی از غذاهای مدیترانه ای و آسیای شرقی است، به علاوه در کنار غذاهای این منطقه، همیشه آب میوه تازه لیمو مصرف می شود. در مسیر قبرس شمالی همواره چند غذای سنتی و محلی است که عموماً در این منطقه قابل استفاده است که شامل مولوهیا (مرغ و یا گوشت دنده) که اکثراً کباب می شود. کولوکاس ریشه گیاهی دارد که عموماً همراه با غذا مصرف می شود. کباب سنتالی، که تکه های گوشتی است که همراه با سس مخصوص کشور قبرس صرف می شود.

یکی از ضرب المثل های رایج این کشور، می گوید:

شیرین بخورید و شیرین صحبت کنید.

در قبرس بسیار معمول است که پس از غذا از شیرینی سنتی خاصی استفاده شود مانند باقلوا، این شیرینی در این کشور بسیار محبوب است. در نهایت می توان گفت عادات غذایی این کشور، بیشتر شبیه ذائقه ما ایرانی هاست.

بهترین غذاها در مسیر قبرس شمالی

در این قسمت به چند مورد از غذاها و اسامی آن ها را که در مسیر قبرس شمالی می توانید بیابید، اشاره می کنیم:

Meze: معروف ترین غذای قبرس است که به 30 شکل، درست می شود و پایه همه آن ها از ماهی و گوشت تشکیل شده است.

Sheftalia: ترکیبی از گوشت های قلقلی با سس مخصوص قبرسی.

Koupepia: در واقع همان دلمه برگ مو ایرانی است که همراه با گوشت

چرخ کرده و برنج درست می شود.

Stifado: تاس کباب است که همراه با با پیازهای خرد شده و حلقه حلقه صرف می شود.

Kleftiko: برگ های قرمز رنگ گیاه قبرسی همراه با ادویه که در کنار گوشت بره پخته می شود.

Loukanika: سوسیس کبابی با سس مخصوص

Halloumi: عصاره نعناع با پنیر سفید گرفته شده از شیر گوسفند

Loukoumades: دونات سرخ شده با عسل

Shiamali: سمولینا با پرتقال و بادام

Daktyla: شیرینی هایی به باریکی و شکل انگشت که با گردو، بادام و شربت دارچین مخلوط می شود.

Loukoumia: مکعب های ژلاتینی با طعم گلاب و شکر.

Kolokotes: شیرینی کدوی قرمز و کشمش با گندم آسیاب شده.

Koupes: گوشت و گندم آسیاب شده با ادویه جات محلی.

سواحل بی نظیر قبرس شمالی

همان طور که می دانید در مجموع سواحل قبرس بسیار زبانزد هستند؛ اما در بین این سواحل، ساحل طلایی (golden beach) زیباتر و معروف تر است. این ساحل به بهشت عاشقان دریا، ساحل و خورشید مشهور است. چراکه بهترین انتخاب برای رفتن به یک ساحل مدیترانه ای بوده و منطقه ای با فضایی بسیار گسترده و پهناوری از ماسه های طلایی رخ می نماید که میتوانید خرید خانه در گیرنه را به خرید خانه در این محل نیز تغییر دهید.

در گذشته افسانه ای در رابطه با این ساحل رواج داشته که می گفته است:

دریا همیشه آرام بوده اما ناگهان یک روز خروشان شده و موجی سهمگین، الهه عشق و زیبایی را با خود به ساحل می آورد و همان جا در جزیره تا ابد باقی می ماند.

راه رفتن در ساحل و دیدن طلوع خورشید در این ساحل، از مواردی است که نمی بایست آن را فراموش کرد. کسانی که قصد دارند برای مدتی از شلوغی به دور باشند، بازدید از این ساحل را حتماً در برنامه هایشان قرار می دهند؛ در ضمن فراموش نکنید قبل از رفتن به golden beach، نوشیدنی های خنک و چتر با خود ببرید.

البته هر کدام از مناطق یاد شده زیبا میباشند و الزاما خرید خانه در گیرنه به دلیل زیبایی بیشتر ان نسبت بقیه مکان ها پیشنهاد میشود.